Este declarația Ministrului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, de săptămâna trecută. Ies astfel la iveală primele detalii despre normele de aplicare din 2020 pentru acest program. Program care, cred eu, se derulează cu succes de câțiva ani. Cum era și firesc, se pune accentul mai intens pe adoția de vehicule electrice (au fost suplimentate bugetele), apar și ceva promisiuni legate de infrastructura necesară acestora (pe care le-am auzit și în alți ani). Însă se insistă și asupra înlocuirii vehiculelor vechi și poluante cu mașini noi, care respectă standardele Euro 6.
„Pentru Rabla clasic ne-am luat angajamentul că vom avea 60.000 de vouchere pe care le vom oferi cetăţenilor pentru achiziţionarea de autoturisme, păstrând aceleaşi valori ca în anul trecut, iar pentru Rabla plus, bugetul pentru acest an creşte de la 95 milioane lei la 140 milioane lei, urmând ca, în acest an, pe lângă dezvoltarea reţelei naţionale de încărcare să finanţăm minimum 3.000 de maşini electrice.
Se păstrează ca anul trecut valoarea de minimum 10.000, iar dacă mai adăugăm şi faptul că românii pot casa un autoturism vechi voucherul poate ajunge până la 11.350 euro”, a declarat Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe.
Acesta a insistat asupra faptului că în România se înregistrează cea mai mare subvenție oferită de autorități la nivel național pentru achiziția unei maşini electrice din Europa. Dacă luăm în calcul și intenția Primăriei Capitalei, de a oferi un voucher de 9000 de lei pentru bucureștenii care casează un vehicul poluant (norme de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2), lucrurile ar putea arăta chiar mai bine. Măsura a fost adoptată deja și prevede un număr de 5000 de astfel de vouchere pentru anii 2020 și 2021.
Revenind la programul Rabla, acesta va fi lansat luna viitoare la Craiova. În mod oarecum ciudat, Ministrul intenționează să îl lanseze în uzina Ford din localitate, deși el este destinat tuturor producătorilor auto.